A picture
A picture

Navigace

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.
Volně ke stažení:

Odběr novinek

Dostávejte informace z našeho webu prostřednictvím e-mailů

Mapový portál

mapy

Kalendář akcí

Svoz odpadu

Po Út St Čt So Ne
28
    Směsný komunální odpad
Golčův Jeníkov (Havlíčkův Brod)
29 30 1 2 3 4
5
    Směsný komunální odpad
Budka, Dolík, Golčův Jeníkov (Havlíčkův Brod), Kobylí Hlava, Nasavrky, Olšinky, Římovice, Sirákovice, Stupárovice, Vrtěšice
6 7 8 9
    Papír
Budka, Dolík, Golčův Jeníkov (Havlíčkův Brod), Kobylí Hlava, Nasavrky, Olšinky, Římovice, Sirákovice, Stupárovice, Vrtěšice
10 11
12
    Směsný komunální odpad
Budka, Dolík, Golčův Jeníkov (Havlíčkův Brod), Kobylí Hlava, Nasavrky, Olšinky, Římovice, Sirákovice, Stupárovice, Vrtěšice
13 14 15 16 17 18
19
    Směsný komunální odpad
Budka, Dolík, Golčův Jeníkov (Havlíčkův Brod), Kobylí Hlava, Nasavrky, Olšinky, Římovice, Sirákovice, Stupárovice, Vrtěšice
20 21 22 23
    Plasty
Budka, Dolík, Golčův Jeníkov (Havlíčkův Brod), Kobylí Hlava, Nasavrky, Olšinky, Římovice, Sirákovice, Stupárovice, Vrtěšice
24 25
26
    Směsný komunální odpad
Budka, Dolík, Golčův Jeníkov (Havlíčkův Brod), Kobylí Hlava, Nasavrky, Olšinky, Římovice, Sirákovice, Stupárovice, Vrtěšice
27 28 29 30 31 1

Facebook

 

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Povodňový plán

povodnovy plan

 

UtilityReport

- žádosti o vyjádření k existenci sítí

linka důvěry

Odeslat stránku e-mailem

Obsah

Životní situace

« Zpět na Strom životních situací

Hospitalizace v zahraničí

3. Pojmenování (název) životní situace

Hospitalizace v zahraničí

4. Základní informace k životní situaci

Zajištění zdravotní péče občanů České republiky formou hospitalizace.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Iniciátorem hospitalizace je nemocná či zraněná osoba nebo osoba blízká, případně policie; v kritické situaci kterákoliv osoba.
V průběhu hospitalizace může zastupitelský úřad České republiky poskytnout pomoc hospitalizovanému, např. zprostředkovat komunikaci mezi ním i osobami blízkými, být nápomocen při zajištění převozu do České republiky atd.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Podmínky hospitalizace v zahraničí se liší podle právních předpisů a místní situace daného státu, podstatná bývá otázka finanční úhrady za poskytnuté lékařské služby.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Před cestou do zahraničí je nezbytné sjednat adekvátní cestovní zdravotní pojištění platné pro konkrétní cizí státy (pojištění by mělo zahrnovat úhradu nákladů léčebných výloh, repatriaci, tj. převoz osoby do České republiky, převoz lidských pozůstatků do České republiky atd.).
Čeští občané mají při pobytu v jiném členském státě Evropské unie nárok pouze na nutnou a neodkladnou zdravotní péči na účet své zdravotní pojišťovny. Doporučuje se tedy (i při cestování v rámci Evropské unie) sjednat příslušné připojištění.

8. Na které instituci životní situaci řešit

V nejbližším léčebném zařízení a s příslušnou zdravotní pojišťovnou či její asistenční službou.
V případě potřeby je možné se obrátit i na konzulární oddělení zastupitelského úřadu České republiky v zahraničí.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Platný cestovní doklad či jiný doklad prokazující totožnost, v případě možnosti doklad o pojištění.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Formuláře ohledně sjednání zdravotního pojištění, jakož i formuláře prokazující pojištěnecký vztah, jsou k dispozici u pojišťovacích institucí.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní poplatky se zpravidla v případě hospitalizace nevybírají.
Úhradu hospitalizace zajišťuje příslušná zdravotní pojišťovna a v případě neexistence pojištění zajišťuje úhradu nákladů léčebných výloh v zahraničí hospitalizovaný, případně osoby blízké, známí atd.
Zastupitelský úřad České republiky za svou součinnost nevybírá žádný poplatek.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty nejsou stanoveny.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Závisí na konkrétním případu, např. tlumočník.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Závisí na konkrétním případu; v zásadě je však žádáno podání relevantních informací ohledně zdravotního stavu hospitalizovaného (např. možné alergie, pravidelné užívaní léků, předchozí úrazy, prodělané operace apod.).

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu příslušné zdravotní pojišťovny či její asistenční služby.

28. Popis byl naposledy aktualizován

03.08.2015

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.