Anketa

Používáte aplikaci "V obraze"?

Celkem hlasů:
228
Hlasování začalo:
10. 7. 2018
Hlasování končí:
neomezeno

Hlasujte kliknutím na jednu z možností

Mapový portál

mapy

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Facebook

 

Mobilní aplikace

Logo mobilní aplikacegoogle-play-downloadapp-store-download

Odběr novinek

Novinky e-mailem

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Povodňový plán

povodnovy plan

 

střed

Svoz odpadu

Po Út St Čt So Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Navigace

Odeslat stránku e-mailem

Obsah

 

ZAJÍMAVÉ PRÁCE NAŠICH SOUČASNÝCH I BÝVALÝCH ŽÁKŮ

 

(pozn. tuto stránku budeme průběžně rozšiřovat; soubory uložené v pdf otevřte dvojklikem)

 

Svícny (6. B, r. 2014)

 

Svícny     Svícny     Svícny

 

 

"Stavebka" očima osmáků (r. 2013)

 

Velké očekávání

Je pondělí 17. 6. a my žáci 8. A a 8. B čekáme na autobus, který nás doveze do Havlíčkova Brodu na Střední stavební průmyslovou školu akademika Stanislava Bechyně. Nasedáme a pereme se o místa. Čekáme před ZŠ a MŠ Vilémov na žáky, kteří mají jet s námi. Cesta autobusem je příjemná až do chvíle, kdy přistoupí i žáci ZŠ Maleč. Pár lidí si musí sesednout, aby se tam vešli. Sedíme namáčklí, ale pořád se stejně těšíme na školu.

Konečně jsme na místě. Vstupujeme do třídy, kde nás rozdělují do různých skupin. Každá skupina dostává svého průvodce a musí si vymyslet název družstva. Vyrážíme. Průvodci nás nejdříve vedou do tělocvičny, kde se odehrává malý souboj mezi čtyřmi skupinami. Zase po schodech nahoru a už jsme ve třídě, kde je vystavený model Havlíčkova Brodu. Máme za úkol složit z papíru králíčka. Je to zábava, i když to některým z nás dělá problém. Jdeme ven, kde poznáváme různé nářadí a posloucháme žáky této školy. Čeká nás poslední místnost a poslední úkol. Vstupujeme do třídy, která je plná počítačů. Sedáme si a za pomoci žáků si každý vytvoří vlastní dům na PC.  Stavíme co nejvyšší věž s kostek a už kráčíme do třídy na vyhlašování. Tři nejlepší se utkávají o 1. místo. Mezi nimi je i náš spolužák Daniel Woloch, který vyhrává a vybírá si dárek. Nasedáme do autobusu, všichni jsme nadšení z poznání nové školy.

                                                                                  Alžběta Časarová

 

Reportáž nejen o cihle a kladivu

Nacházíme se pár kroků od vchodu do Stavební školy v Havlíčkově Brodě, kde se dnes koná akce „Stavebka v kostce“. V rámci tohoto projektu střední školu navštívilo několik základních škol, které se nyní rozdělí do několika skupin. Tyto skupiny se rozdělí na další skupiny po čtyřech. Vcházíme do tělocvičny a dozvídáme se, že se utkáme čtyři družstva naráz v přehazované. Aby toho nebylo málo, hrajeme se třemi míči najednou. Unavení z tělocvičny přecházíme do učebny, kde máme za úkol složit zajíce z papíru. Odsud se přesuneme do malé učebny s počítači. Každý si může navrhnout vlastní dům. Na závěr se všichni scházíme ve větší počítačové učebně. Nejlepší z nás dostávají různé ceny. Nakonec všichni odcházíme unavení a s radostí, že odjíždíme domů.

                                                                                  Jan Mrkvička

 

         

         

 


Barevná CD (práce žáků z II. stupně - 7. - 8. třída, r. 2013)


Můžeme zdobit i oboustranně. Stačí dvě stará "cédéčka", barvy na sklo a osvědčené lepidlo Herkules...CD slepíme k sobě tak, aby obě strany měly stejný stříbrný nebo jiný kovový lesk. Necháme zaschnout a ozdobíme podle libosti barvami na sklo. Je to zajímavá dekorace na zavěšení.

 

barevná CD     barevná CD     barevná CD

barevná CD      barevná CD                                                                    

 

Korida (týmová práce, r. 2013)

Vítejte ve Španělsku! Na obrázcích vidíte dílo týmu šikovných výtvarnic z II. stupně, konkrétně koridu, neboli místo konání tradičních býčích zápasů. Jde o malbu na prostěradlo. Tato malovaná korida poslouží také jako rekvizita v taneční choreografii na soutěžích mažoretek.

Autorky práce: Beáta Čálková - 7.třída, Nikola Houfková, Lucie Rejhonová, Barbora Zdeňková, Tereza Bendová, Denisa Volencová, Dominika Semerádová, Dagmar Medunová, Tereza Kořínková - 8.třída

 

Korida Korida

 

 

Následky násilného napadení naivního nováčka Norberta
nečestným nadporučíkem Němcem (Martina Picálková, 8. B, r. 2006)

Náctiletý Norbert Novotný narukoval. Nepomohly nářky, nepomohlo nic. Norbertovi nastane nečekaný nácvik. Nucené nasazení! Nostalgický návrat nacistického Německa…

„Nabíjet! Nahoru na noclehárnu! Nuda nebude!“ nadává nováčkům necitelně nadporučík Němec. „Noční nástup není něžný! Naložit náklad, nastoupit!“ naléhá na ně.

Něčí nečinnost našponuje nadporučíkovy nervy. Naštvaně nadává: „Nekoukat, nakládat! Neštvěte! Není neděle!“ Nadporučík nahání Norberta Novotného. Násilně Norberta napadá. Nohou Norberta nakopne. „Netvore!“ nevhodně nadává nezkušený nováček Norbert. Nadávky nic nespraví. Naopak. Nadporučík naštípl Norbertovi nohu, narazil nos. Nahodil Norberta na nárazník náklaďáku. Nahnilá náprava nevydržela nápor nárazu. Na Norberta napadl naložený náklad nových nášlapných náloží, nabroušených nožů, nukleárních nábojů, niklového nářadí, nádob nafty, nerezových nýtů, nylonových nití. Neštěstí! Norbert nevidí, neslyší. Nakonec nedýchá. Naštěstí nemocnice nedaleko. Nezbývá než Norbertovi naordinovat nucené nádechy. Nepomáhají. Norbert neprocitá. Není naděje. Norbert nezůstal naživu. Na náhrobku nápis: „Norbert Novotný, nováček, nepřežil neštěstí. Nezapomeneme.“

Nečestný nadporučík Němec nic nepřiznal. Neb nadřízený nadporučíka Němce nato neprodleně navrhuje: „Nadporučík Němec nehlídal nesprávně naložený náklaďák!“ (Nahnilou nápravu novinářům nesdělili). Nadřízení napařili Němcovi několik neděl natvrdo. Nadporučík nechápavě naříkal, nikdo netrpěl nářkem nad necitným neřádem Němcem.

 

 

Kaligram - báseň, jejíž text tvoří obraz související s jejím obsahem (Petr Popílek, 8. B, r. 2006)

 

 

 

Krystaly soli (žáci 8. třídy, r. 2006)

Školní chemické pokusy jsou tradičním oživením výuky. Patří k nim i krystalizace, což je metoda oddělování dvou složek ze stejnorodé směsi. Na snímku vidíte pokus žáků třídy 8. A. V přírodě jsou látky, které mají schopnost krystalizovat. Jednou z nich je sůl kamenná, známá jako chlorid sodný neboli halit. Žáci si připravili nasycený roztok soli ve studniční vodě. Umístili krystalizační jádro a po dobu tří měsíců sledovali tvorbu krystalů. Sůl kamenná krystalizuje v soustavě krychlové. Jak se jim to podařilo, posuďte sami.